lördag 3 juni 2017

Karlströms Cup i Kungsängen




Det har varit en härlig dag i Kungsängen. Lång bana på drygt 30 minuter för min del, med massa sten och lite gärden. Hörde många i depån som gillade banan starkt. Nu när det var torrt gick det bra att köra rakt på stenarna och rötterna, hade varit betydligt halkigare och svårare om det hade varit blött :) Återigen körde vi två heat. Det första heatet på ett varv och det andra på två varv. Första heatet rullade på utan konstigheter. Det var lite lurigt med stenarna bitvis och det stutsade iväg för mig ibland. Andra heatet tyckte jag att jag hade ett bättre flyt, lättare när man visste hur det såg ut. På första varvet gjorde jag en marksyning i ett av lerspåren som fanns och på andra varvet bromsade jag stopp en gång. Efter de bägge heaten tog jag hand om förstaplatsen denna gång. Redan på tisdag är det dax igen :) Då ute på Rörken, så lite närmre dit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar