lördag 27 maj 2017

Karlströms Cup i Gåde

Nu var det ett tag sen det hände något här på bloggen. Förra helgen var jag ut till Lunda och kikade lite. Där kördes enduro SM i lördags. En kall dag! Sen dess har det inte hänt något spännande. En förkylning kom antågande på söndagen och på måndagen bröt den ut ordentligt. Med andra ord har det varit en väldigt lugn vecka. När halsontet försvann bestämde jag mig för att köra idag. Kanske inte så klokt, men jag kunde inte låta bli 😊 Det blev en jättevarm dag! Banan var fin och bjöd på lite kluriga ställen. Vi passerade igenom ett par surhål med djupa spår. Jag hade tur på flera sätt att jag kom i mål. Vi körde två heat och efter första var växelspaken lös. Det såg Anders Fahlen precis innan jag skulle rulla fram till start i andra heatet. När jag kom hem visade det sig att jag slagit i kopplingskåpan och kröken i andra heatet. Garanterat när jag var nere i en av de djupa spåren. Sannolikt på bild tre uppifrån... Tur att jacket i kåpan inte blev större än va det va!! Kroppen var väldigt matt efter målgång, dels på grund av värmen och dels på grund av förkylningen. Efter de två heaten stod jag som segrare i damklassen. Tack bästa Ullis och Anders som kom ut till tävlingen idag med en hjälpande hand 😊

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar